I’m scared.

Jag satt och kollade på nyheterna nyss. Jag fick verkligen ont i magen, på riktigt. De visade bl.a kravallerna i Husby. Våld föder våld, kan inte alla människor förstå det? Varför är det inte möjligt att lösa problemen på annat sätt? Poliser är jävligt bra på att utnyttja sin makt, när de kan, absolut, det vet jag. Men sen finns det också poliser som faktiskt bara vill göra ett bra jobb, för ett säkrare samhälle. Det är ju trots allt därför de finns där, för att skydda oss. Jag tycker absolut inte att det är rätt att polisen går runt och jagar papperslösa, de borde lägga ner energi på att avslöja pedofiler, sy in buset på gatorna och inte ge sig på oskyldiga människor. 

Men jag blir rädd, hur ska allting sluta, när ska det sluta? När ska alla inse att WE ARE ALL ONE. One love, One world, One people, ONE! Vi är alla lika mycket värda, vi har alla lika mycket rätt att existera. Är det så svårt att förstå? Respekt, HUR SVÅRT är det att respektera varandra. Jag säger inte att alla ska älska varann, men RESPEKTERA, ACCEPTERA. Jag tycker si och du tycker så, det är fine, vi behöver inte tycka likadant, vi behöver inte umgås, men vi behöver heller inte slå ihjäl varann, använda våld. VAD TJÄNAR DET TILL?

Bild

 

Words. 

Bild

Bild

Bild
 
 
PEACE, LOVE, UNITY
ONE LOVE
 
One thought on “I’m scared.

Kommentera

