Free your heart and mind.

Dansa. Alltså finns det något roligare? Jag vet, nu tänker ni, vadå hur kan det vara skoj att skaka rumpa till brutal musik, det är en annan sak. Men att dansa, känna musiken och röra sig till musiken. Alltså det är så underbart. Det sprider harmoni och ger så mycket energi och positiva känslor genom hel kroppen. Jag har börjat i en ny PT small group, som de har på SATS. En personlig träningsgrupp typ. Vi är fem stycken som går i PT Dans. Jag gjorde detta i höstas med, då med en annan ledare och antog att vi skulle köra samma. Alltså Street. Men hon kommer att ha mer inriktning på jazz. Jag blev lite osäker först, men vi började jobba på koreografin idag och det känns jättespännande. Har aldrig någonsin dansat på det viset. Aldrig. Plié, pointé, pas de bourrée. Say what? Men det var jätteskoj, graciös eller inte. Häftig känsla! Vad jag önskar att jag i tidig ålder börjat dansa, balett, jazz, street, dancehall, hiphop, ragga, salsa, bachata, cumbia, merengue ALLT!
Men man är väl inte den som är den och visst, är väl för gammal för att göra karriär, men så mycket energi som det ger, kommer aldrig sluta. Kosta vad det kosta vill!

Har för övrigt haft två lediga dagar, inte gjort överdrivet mycket. Måndag vart det Streetdance, tisdag vart det Zumba och PT-Dans, igår hade jag en slapp dag. Var ute en promenad med Tereza, sedan vart det soffläge och mys med min andra hälft. Gjorde världens godaste kladdkaka och Douglas gjorde den godaste pesto, kyckling pasta jag någonsin ätit.
Idag har jag jobbat lunchpass och nu dansat.

20140410-211636.jpg

20140410-212111.jpg

HAKUNA MATATA

Kommentera

