Sunny days.

Lantistjejen i mig vaknar när jag hittar en härlig skogsdunge att sola i, men de förbannade bilarna låter så högt. Jag saknar att ha det helt knäpptyst omkring mig. Bara ljudet av fåglar och löv som prasslar.
Det som räddar mig är ett par enorma hörlurar och reggaemusik. Lugnet sprider sig på cirka två sekunder.
Men de där bilarna alltså. Jag säger det igen, jag lever i fel generation. Stackars mina barn, de kommer tro att jag är ifrån stenåldern. Jag kommer att vara världens mest omoderna mamma. ‘Ut och lek i skogen med er’ .

Värmen har iallafall äntligen anlänt till dessa breddgraderna. Ingen är gladare än jag att se solen och känna dess värmande strålar. Idag blev det shorts/bikini premiär för mig. Sitter på en klippa i en ‘skogsdunge’ som jag egentligen inte skulle vilja kalla det men, ja, jo vi säger skogsdunge, jag försöker ju trots allt att inte se husen en bit bort och försöker undvika att höra oljudet av bilarna. Men iallafall så ligger jag här och solar och det är helt fantastiskt! Det börjar till och med bli lite grönt!

Ikväll blir det jobb och sen väntar en ledig dag i morgon! Härligt!

20140420-114615.jpg

20140420-114633.jpg

20140420-114712.jpg

Peace and live people, peace and love!

Kommentera

