Gossip society?!

Alltså folk är lustiga.
Ja. Jag har på nyhetsmorgon. Det var dags för dagens ‘kändisskvaller’. Det var Lindsay Lohan som kom på tal och hennes missbruk, Peter Jihde säger ärligt att ‘jag tycker synd om henne, jag gör verkligen det’ varpå ‘skvallertjejen’ säger med ett leende ‘ja men eller hur och dessutom kom hon ut med att hon fått missfall i veckan, vi skickar henne en varm kram!’ ‘Och nu till det bästa, Miley Cyrus åkte in på sjukhus och det var visst allvarligare än man trodde, men hon kommer iallafall till Sverige i slutet på maj’.
Alltså, de tjänar pengar på att prata om kändisars olycka. Hur kan tycka att det är okej? Hur kan man säga något sådant med ett leende och prata bort det. Lite. Vad heter det….. Vad heter detdär, resp… Mänskl.. MÄNSKLIG RESPEKT! Oj, nej just det, vi lever på 2010-talet och bristen på mänsklig respekt har aldrig vart så påtaglig som nu. Kanske att 1940-talet hade liknande mänsklig respekt, inte har det blivit bättre iallafall, snarare att vi är påväg tillbaka till 40-talet och har våran egen Hitler i regeringen. På tal om kändisar. ‘Ger man sig in i leken får man leken tåla’ Förvisso, men det är ingen som förtjänar att få missfall eller förtjänar att folk smutskastar och pratar skit, drar falska slutsatser. ‘Kändisskapet stiger dem till huvudet och de flippar’, jo men har ni tänkt på varför? SKVALLERTIDNINGAR, PAPPARAZZI. Det är iallafall min teori.

Sorry fick ett litet spel bara, förstår inte ens varför jag kollar på nyheter och skvaller program, jag blir bara irriterad. När vi inte ens har ett samhälle som fungerar på rätt sätt, varför ska vi få matat in information om resten av världen, som vi inte kan göra något åt? Missförstå mig rätt, hade jag kunnat så skulle jag hjälpa varenda själ i hela världen, men jag inser ju att det är lite som att hitta en genomskinlig nål i en höstack. Så ibland tycker jag att nyheterna gör att man får ännu mer ångest, över hur världen ser ut och i mitt fall att man inte kan hjälpa, jag kan inte göra något åt det. Vilket är hemskt. Jag tycker iallafall att jag drar mitt strå till stacken, jag är medlem i WWF, jag har ett fadderbarn i Mali, stöder Unicef, köper så mycket ekologiskt och fairtrade som jag kan. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Sådär. Nu vart det ute ur systemet också. En promenad i det fantastiska vårvädret kanske?

ONE LOVE, PEACE, UNITY.

Kommentera

